1/06/2009

Fake Plastic Trees 假塑膠樹



好久以前,一個學妹要組團,邀我當Vocal唱這首歌

當時我還問她,Radiohead? 妳要我唱Creep嗎

結果不是,反倒是我最喜歡的這首,假塑膠樹


Her green plastic watering can
For her fake Chinese rubber plant
In the fake plastic earth.

在這假造的塑膠地球

她用那綠色的塑膠澆水桶

澆著那中國製的橡膠盆栽


That she bought from a rubber man
In a town full of rubber plans
To get rid of itself.
It wears her out, it wears her out
It wears her out, it wears her out.

那假盆栽是她跟一個橡膠人買的

在那橡膠作成的小鎮,鎮民都充滿改造為一切人工的欲望

這令她精疲力盡,精疲力盡


She lives with a broken man
A cracked polystyrene man
Who just crumbles and burns.
He used to do surgery
For girls in the eighties
But gravity always wins.
And it wears him out, it wears him out.
It wears him out, it wears . . .

跟她同住的是個破產的人

一個破爛的聚苯乙烯男

最後終於崩潰並燒的爛爛

他曾爲80年代的女孩從事整形

但是最後這些努力都敵不過地心引力

這一切使他終於崩潰,終於崩潰.....


She looks like the real thing
She tastes like the real thing
My fake plastic love.
But I can't help the feeling
I could blow through the ceiling
If I just turn and run.
And it wears me out, it wears me out.
It wears me out, it wears me out.

她看來就跟真人一樣

嚐起來也跟真人沒差

啊,我那人工的塑膠戀情啊

但我不禁想著

若我可以毀掉天花板

我將一去不回頭

而這一切讓我心力交瘁,讓我心力交瘁.......


And if I could be who you wanted
If I could be who you wanted

All the time, all the time.Oh, oh.

若我真能成為妳心儀的對象

成為妳夢想的形象

直到世界末日,直到世界末日......................




放一下這首

No comments: